Nastaviť si marketingovú stratégiu v online svete nie je až také zložité, ako sa na prvý pohľad zdá. Na základe jednoduchých kritérií si vyberiete sociálnu sieť, ktorá bude pracovať pre Vás efektívne.

Chcete rozbehnúť biznis cez Facebok, ale nemáte milióny na reklamu?

Chcete sa dozvedieť viac o nastavení funkčnej reklamy a plánu príspevkov na Vašej FB stránke?

Potrebujete odpovede na konkrétne otázky pri tvorbe FB reklám, no nemáte peniaze na platenie individuálnych konzultácií?


V dnešnom online svete je kľúčové využívať nástroje, ktoré Vám vedia pomôcť s Vaším podnikaním. Jedným z najobľúbenejších nástrojov je Facebook. Vedeli ste, že je možné aj s nižším rozpočtom (10 -15€) pripraviť reklamu, ktorá úspešne nakopne Vaše podnikanie?

Marketing na sociálnych sieťach – nočná mora alebo príležitosť?

Nastavenie marketingovej stratégie na sociálnych sieťach nemusí byť takým veľkým strašiakom, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Je dobré získať informácie o tom, ako fungujú jednotlivé sociálne siete. Aké publikum sa nachádza napríklad na facebooku, instagrame., linkedIN….

Aj Vy sa možno pýtate, či je potrebné byť so svojím podnikaním/produktom na všetkých sociálnych sieťach. Odpoveď znie NIE. Keď začínate so sociálnymi sieťami zvoľte si maximálne 2, ktoré sú Vám a Vášmu koncovému zákazníkovi najbližšie a keď sa s nimi zžijete, postupne pridajte ďalšiu sociálnu sieť.

Začnite na Facebooku

U väčšiny podnikateľov je najobľúbenejšou sociálnou sieťou Facebook. Často sa však stretávam s jednou rovnakou črtou –  keď má klient vytvorený firemný profil na Facebooku, nepridáva príspevky pravidelne. Čo je veľká škoda. To, že pridáte príspevok na Facebook raz za týždeň, alebo za dva týždňe je, akoby ste ani nič nerobili. Viem, že to vyznie kruto, ale je to tak. Tým, že žijeme v období, keď online svet sa stáva alternatívou k tomu reálnemu, potrebujete aj na Facebooku aktívne “žiť” – pravidelne sa „pripomínať“ a ukazovať potencionálnemu zákazníkovi Vašu hodnotu. Ideálne je, keď pridávate príspevky na facebook každý deň. Áááánooo počujem to, ale kedy to mám robiť, ja nemám čas.

Nezabúdajte využiť možnosť plánovania príspevkov – to je veľmi šikovná pomôcka.

OK, tak sa dohodnime, že to bude aspoň 3 krát do týždňa a nezabudnite na víkend. Víkendové dni sú veľmi silné. Podstatné je, aby ste dodržali pravidelnosť – publikovať príspevok rovnaký deň a tiež v rovnaký čas. To, ktoré dni a časy sú pre Vás najsilnejšie, zistíte veľmi ľahko v štatistikách.

Práca na sociálnej sieti si vyžaduje pravidelnú interakciu. Keď prestanete, tak sa strácate z ” hľadáčika” Vášho potencionálneho zákazníka. A to by bola škoda.

Štatistiky a zábava

Keď som už pri štatistikách, odporúčam pozrieť si zoznam Vašich vypublikovaných príspevkov a urobiť si analýzu. Zistíte, ktoré príspevky boli úspešné a prečo. Čo na Vášho fanúšika na facebooku zaberá. Nezabúdajme, že sociálne siete neboli prioritne vytvorené na biznis, ale na zábavu a oddych, a preto aj v príspevkoch by ste nemali na to zabúdať.

Aký je môj tip na príspevky, ktoré sú úspešné? Ak postujete fotografiu veľmi nezabodujete, keď to bude fotografia len produktu, skúste do nej zakomponovať aj emóciu spojenú s Vašim produktom. Pootvorte svoju dušu Vášmu fanúšikovi. Veľmi úspešné sú obrázky zo zákulisia … áno odfoťte „bordel“ na stole, keď aranžujete kyticu, alebo kúpili ste nové priestory a idete ich prerábať? Ponúknite príbeh vytvorený z fotiek „pred“ a „po“. Vaši fanúšikovia sa s Vami začnú stotožňovať a pritiahnete ich k Vášmu produktu oveľa ľahšie.

Ak využívate facebook nezabúdajte na Recenzie. Požiadajte každého svojho zákazníka, ak je to možné, o krátku recenziu – pošlite mu link, kam ju má napísať.

Mám Facebook stránku – čo ďalej?

Máte za sebou mesiac pilnej práce, pravidelne prispievate na sociálnu sieť, základňa fanúšikov sa rozširuje, ale vy potrebujete viac. Potrebujete získať nových fanúšikov a neviete, ako na to? Jednou z TOP možností je vytvoriť si „podobné publikum“ a nastaviť platenú reklamu.

„Podobné publikum“ si vytvoríte tak, že si zvolíte zdroj, ktorý už máte nastavený (napríklad: Ľudia, ktorým sa páči moja stránka), ďalej si zvolíte rozhranie odporúčam 1%  (max. 2% ), takže poviete facebooku – Nájdi všetkých ľudí na facebooku, ktorí sú na 99% totožní s fanúšikmi na mojej stránke. Facebook vyhľadá na základe rozsiahleho množstva kritérií skupinu ľudí, ktorí sa budú odlišovať od Vášho zákazníka o 1% (samozrejme si môžete zvoliť aj o 2% a viac, ale to už môže stratiť na sile) a bude týmto ľuďom zobrazovať Vašu reklamu. Budete sa čudovať, ako počet Vašich fanúšikov narastie.

Čo je to remarketing?

Remarketing je vec, ktorá vie pre Vás veľmi pekne pracovať, tak prečo ju nevyužiť. A čo to vlastne je? Vysvetlím to na príklade.

Určite sa Vám stalo, že ste si na googli hľadali napríklad ubytovanie v určitej destinácii. Zatiaľ ste nič nevybrali, lebo ste sa museli vrátiť k práci, museli ste odbehnúť alebo….o pár hodín alebo dní si otvoríte facebook a zrazu vidíte kopec ponúk zo stránky, ktorú ste si pozerali výbere ubytovania… náhoda? V žiadnom prípade. Na stránke bol nastavený nástroj Facebook PIXEL a vďaka nemu predajca vie, že Vás má znovu osloviť. A toto sa nazýva remarketing.

Čo je to Facebook PIXEL a na čo slúži, sa dočítate v ďalšom mojom článku 😉

O lektorke 

Má viac ako 10 ročné skúsenosti s prácou v IT oblasti na rôznych pozíciách. Jej srdcovou záležitosťou je online marketing, Spolupracovala s viacerými zahraničnými spoločnosťami pri príprave reklám. Aktívne spravuje FB stránky zákazníkom rôzneho zamerania. Vedie workshopy zamerané na online marketing pre začínajúcich podnikateľov, marketérov, študentov.

 

 

 

A čo najbližšie chystáme?

Veríme, že aj Vy môžete prostredníctvom programov QQ academy:

  • si zvýšiť Vaše sebavedomie a celkové vnímanie seba samého
  • prebudiť intuíciu a posilniť vlastnú kreativitu
  • prehodnotiť Váš systém hodnôt a priorít
  • posilniť Vaše slabé stránky a rozvinúť Vaše silné stránky
  • začať sa vyjadrovať silnou rečou

V neposlednom rade objavíte nové témy, ktoré Vám otvoria nové dimenzie, zdokonalíte si Vaše zručnosti, ktoré práve potrebujete pre prácu ale aj pre súkromný život.

Pre viac informácií o aktuálnych workshopoch sledujte našu FB stránku:  https://www.facebook.com/qqacademysk/ alebo nám napíšte na e-mail adresu: academy@unitqq.sk prípadne zatelefonujte na tel. číslo: 0915 80 40 10.