Vytvorili ste si základný profil na LinkedIn a odvtedy ste tam už neboli? Hľadáte si prácu a máte referencie, že práve sociálna sieť LinkedIn je pre vás ten správny kanál?

Rozhodli ste sa budovať firemný profil a vašu značku prostredníctvom LinkedIn?

LinkedIn sa odporúča práve pre budovanie obchodu (B2B), keďže je tu komunikácia s reálnymi profilmi. Ak ste si stanovili cieľ budovania vzťahov a dôvery prostredníctvom on-line sveta, LinkedIn je tou správnou voľbou. Dokonca je možné s LinkedIn prepojiť Vaše e-mailové prostredie a zefektívniť Vašu komunikáciu.

Základom je osobný profil

Základom Vášho úspechu na LinkedIn-e je dobrý a kvalitný osobný profil. Začnime teda od začiatku:

  • kvalitná a profesionálna profilová fotografia, kvalitné cover foto v súlade s profesným zameraním,
  • popis pracovnej funkcie, resp. pozície
  • krátky popis „o mne“ zameraný na profesionálnu oblasť formulovanú ako príbeh, s vyzdvihnutím tých najdôležitejších medzníkov v pracovnej oblasti
  • pracovné skúsenosti – stručne, jasne, zrozumiteľne
  • úspešné projekty, na ktorých ste spolupracovali alebo sa podieľali
  • referencie, o ktoré požiadate vaše kontakty
  • zručnosti a znalosti, ktoré sú pre vás silnými stránkami a vaše kontakty ich môžu potvrdiť
  • iné informácie, napr. súčasným trendom je dobrovoľníctvo. Ak máte skúsenosti v tejto oblasti alebo ste aktívni dobrovoľníci, určite to doplňte do svojho profilu.
  • kontaktné údaje – telefón, e-mail adresa.

Pri referenciách a zručnostiach platí rovnováha: Posielajte referencie a potvrdzujte znalosti Vašich kontaktov recipročne a buďte viac komunikatívny a videný na LinkedIn.

Čo najčastejšie pozerajú tí, ktorí hľadajú nových ľudí do svojich tímov?

Fotografie, Cover foto, projekty a zručnosti/znalosti. Vylaďte svoj profil podľa vášho cieľa. Keď sa zobrazí váš profil vo vyhľadávaní , ako prvé zaujme profilová fotografia a cover photo. Ak vám už tu niečo chýba, dosť často sa stáva, že partner na druhej strane už ďalej nebude pokračovať v prezeraní profilu.

Budovanie databázy kontaktov je jedným z kľúčových pre naplnenie cieľa, ktorý ste si na sociálnej sieti LinkedIn zvolili. Pridávajte si nové kontakty a rozširujte okruh kontaktov tým, že napíšete krátku sprievodnú správu pre budúci kontakt. Ak stretnete niekoho v offline svete, pošlite mu pozvánku na zaradenie do kontaktov aj v online svete.

Čo najhodnotnejší obsah

Obsah príspevkov, ktoré publikujete na LinkedIn si vyžaduje kvalitu, profesionalitu, odborné znalosti a vlastnú skúsenosť s uverejnenou informáciou. Pre inšpiráciu uvádzame niekoľko typov príspevkov:

  • Zdieľanie noviniek z oblasti, v ktorej pôsobíte
  • Prípadové štúdie
  • Zaujímavosti z pracovného dňa
  • Predajný kanál – novinky z portfólia, expertné informácie, súťaže, akcie
  • Komentovanie – príspevkov, ktoré sú nám pracovne a odborne blízke
  • Zdielať pracovný/firemný úspech
  • Zabaviť – raz za čas – 1x do mesiaca
  • Vyvolať diskusiu vhodne zvolenými otázkami v príspevku
  • Zdieľať svoje overené tipy napr. na vzdelávanie alebo poradenstvo vo vašom core biznise

Každá sociálna sieť je o VYTRVALOSTI, dodržujte tie isté dni publikovania a časy – to je kľúčové.

Keďže ide o pracovnú sociálnu sieť, plánujte  Vaše príspevky počas pracovných dní (najlepšie utorok až štvrtok) v čase od 9.00 do 11.00hod, minimálne 2 krát týždenne.

Stanovte si jasný cieľ komunikácie

Ideme od základov, a preto stanovenie cieľa je na prvom mieste. Aké ciele si stanoviť a akú stratégiu potom zvoliť?

a) budovanie osobnej značky – perfektné osobné profily, veľká a kvalitná sieť kontaktov, budovanie značky pravidelnou komunikáciou, kvalitným obsahom na osobnom profile, budovaním vzťahov a získavanie dôvery;

b) budovanie osobnej značky v spojení so značkou firemnou alebo projektu – ruka v ruke budujete svoj osobný profil a zároveň aj firemný. Ak ste malá firma, nie je potrebné, aby ste za každú cenu mali vytvorený aj firemný profil. Úplne postačí, keď budete posilňovať svoj súkromný, kde sa prezentujete ako značka svojej spoločnosti (napr. freelancer);

c) budovanie značky firmy, resp. značky zamestnávateľa – výborný firemný profil, získavanie followers, ambasádori spoločnosti s výbornými osobnými profilmi, kvalitná sieť kontaktov, pravidelné budovanie značky, prípadne LinkedIn SALES navigator, LinkedIn Recruiter.

Na záver

Zaujímavosťou je, že ak chcete byť považovaný za experta na sociálnej sieti LinkedIn, potrebujete mať min. 501 aktívnych spojení. Keďže organický dosah tu zatiaľ nie je obmedzený, ako na iných sociálnych sieťach, je dobré využívať práve toto a tiež vysokú angažovanosť užívateľov siete.  

Keď sa rozhodnete vstúpiť do sveta LinkedIn, kvalitný a pravidelne aktualizovaný základný profil na LinkedIn, hodnoverné, obsahovo zaujímavé a inšpiratívne príspevky a jasný cieľ komunikácie sú jednoducho samozrejmosťou. A ešte dôležitejšia je pravidelná komunikácia.

 

O lektorke 

Má viac ako 10 ročné skúsenosti s prácou v IT oblasti na rôznych pozíciách. Jej srdcovou záležitosťou je online marketing, Spolupracovala s viacerými zahraničnými spoločnosťami pri príprave reklám. Aktívne spravuje FB a IG stránky zákazníkom rôzneho zamerania. Vedie workshopy zamerané na online marketing pre začínajúcich podnikateľov, marketérov, študentov.

Pre viac informácií o aktuálnych workshopoch sledujte našu FB stránku  alebo nám napíšte na e-mail: academy@unitqq.sk prípadne zavolajte na tel. číslo: 0915 80 40 10.